Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Total Pageviews

Monday 18 November 2013

Aku terima nikahnya KHAIRUNNISA BINTI JAMIL

Assalamualaikum :)

Sambungan dari entry sini...

02/11/2013  jam 8.00 malam berjalan la majlis akad saya...akad nikah selepas isyak..sebelum tu kat rumah ada buat bacaan tahlil..time tu saya dalam bilik lagi..sibok dengan makeup..tak sempat nak lihat keadaan luar..yang saya tahu rumah dah penuh dengan orang..bila bacaan tahlil dimulakan..huh..time tu jantung berdegup2 kencang..bulu roma pun naik..hahahha..Abah kata lepas tahlil terus pi surau..pengantin lelaki dengar kata dah tunggu kat surau..time ni memang cuak gila..

Sampai kat surau..saya lihat ramai gila orang..mana taknya ada dua rombangan..sebelah adik saya tambah lagi sebelah suami saya..

Upacara dimulakan dengan kutbah dari tok kadi..lama gila tok kadi ni kasi ceramah..naik kebas kaki saya..nak bersila kang nampak tak manis..tahan je la duduk bersimpuh sampai habis..hehehe..

Yang paling best buat pertama kalinya abah saya nikah kami...time kakak2 saya dulu pun x dapat mcm ni..risau gak coz abah ni ada gagap2 ckit..tp alhamdulillah malam tu abah tak gagap langsung..agaknya memang praktis habis la..heheheh...Untung bila abah nikah kami xde la soalan2 cepu emas kat pengantin laki..bukan apa..kesian pengantin laki dah la gabra, gemuruh, gementar..ramai plak tu..kalau tak dapat jawap malu family je..
Sebelum menjadi Puan..
 
Time ni rasanya pukul 6 ptg kot..muka penat baru balik beli bunga untuk hiasan bilik..sempat lagi keluar pi kedai bunga kan..pergi ngan bakal suami plak tu..kalau mak tahu..mesti membebel dia..hahahha


Hantaran tema warna pink ;)
 
 


Beratur menuggu giliran =D..hahaha
 
Berada dibelakang pasangan masing2..time nak duduk ni saya boleh confius jap..nasib baik la boleh cam sampin pasangan saya..kalau tak dah salah duduk..hehehe
 
 
 
tengah dengar kuthbah dari tok kadi..kusyuk ke gabra lagi tu?
 
 
Abah nikahkan kami...
Jam 10.00pm..dengan sekali lafaz..Alhamdulillah
 
 
Bacaan taklik oleh En Suami
 
 
 
Selesai solat sunat nikah..En Suami kata time sujud akhir dia sebak rasa nak menangis..mybe tanggungjawap besar dah ada di atas bahunya..Semoga menjadi suami yang soleh ye papa...
 
 
Seutas gelang tangan untuk batal air sembahyang dah mas kawen bernilah RM1000
 
Terketar-ketar tangan En Suami time ni untuk pasangkan gelang tangan tu ;)
 
Dah batal pun air sembahyang ;)
 


Cium ckit..muaaahhhh
 
 
Tgok tu..rambut pun tak sempat nak gunting...ish2..ish2


 
Pn Nisa dan En Suffian
telah bersatu untuk melengkapkan tulang rusuk si Suami...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

No comments:

Post a Comment