Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Total Pageviews

Friday 2 November 2012

2 NoV..Dah SEtahun...:P

Salam :)

Hari ni 2hb November..dah setahun la..Apa yang dah setahun???...hehhehe

Sebenarnya hari ni genap la saya setahun kat company Oil n Gas ni..Sekejap je rasa..mcm2 pengalaman dah lalui kat company baru ni..Pernah menangis, pernah menjerit dalam toilet..pernah cari idea dalam toilet pun ada..jgn tak caya tau..dtg gak idea tu.. ;p

Sebelum ni kerja memang lari dari bidang..amik kos Mechanical Engineering..kerja more ke Admin..Skrg dah lain..bila kira2 dah nak 6 tahun la saya berada dlm alam pekerjaan selepas habis belajar..

Nak tau mcm mana saya boleh masuk company Oil n Gas ni??..hehehhe

Memang panjang citanya..tp bak kata org setiap kejadian ada hikmahnya..kalau tak saya masih lg dok di takuk yang bawah dengan gaji yg x setaraf dengan dengan kelayakan..
Terima kasih la kat Boss company lama yang telah mencampak saya bekerja di bahagian stor tanpa memberi sebarang alasan yang munasabah..Tempat tu memang x sesuai bagi seorang perempuan tambah lagi (muslim) sbb apa?? kat situ ada anjing..bukan seekor tau..banyak plak tu..tempat solat??lg la xde..setiap kali nak solat kena la start enjin (VIVA) pi la cari masjid..membazir minyak kete je..Tak boleh jadi ni..apa lagi setiap hari la beli paper (The Star) apply job..Alhamdulillah x sampai sebulan keje kat situ saya dapat interview..esok lepas interview terus dapat call diterima bekerja sebagai Asst.Mechanical Engineer..ha kau..syok habis..hari tu jugak saya minta halfday bagi alasan ada emergency call..start the next day memang x dtg kerja dah..nasib baik la time tu gaji dah masuk awal sebab Depavali..lagi plus happy la..menggagau ofice cari saya..ha baru tau..bila ada x penah nak menghargai..bila xde..rasa2 bos saya dulu menyesal tak saya dah lari??? heheheh..lantak la

Apa2 pun aku dah happy kat sini..Bos ok..memahami..jiwa rakyat tu..hahhaha..parking VIVA pun senang..free..dekat dari rumah..Cuma kat sini saya sorang je perempuan..bos kata kalau saya cuti office ni sunyi..kecoh ke saya ni???hahhaha..

So skrg ni my misi nak amik alih keje Engineer plak...hahha InsyaAllah

:P

No comments:

Post a Comment